بازاریابی رویدادی؛ اجرا و مدیریت رویداد

تجربه‌های Real-time و تاثیرشان را دست کم نگیرید

 

اگر هیچ روش بازاریابی سنتی و مدرنی نتوانسته باشد نام برندتان را در ذهن مخاطب حک کند، ایونت مارکتینگ (Event Marketing) می‌تواند.

بازاریابی رویدادی یک تبلیغ ساده نیست که بتوان آن را رد کرد، بنری نیست که بتوان از آن روی برگرداند، و ایمیلی یا پیامکی نیست که هرگز باز نشود. بازاریابی رویداد محور -در شکل اعلای خود- مشتریان را در تجربه‌ای فراموش‌نشدنی غرق می‌کند.

حضور قوی شما در هر رویدادی نه تنها در آگاهی از برند فوق‌العاده موثر است، بلکه کاری می‌کند تا افراد با رضایت کامل اطلاعات خود را در اختیار شما بگذارند؛ داده‌هایی که نتیجه‌ی سایر رویکرهای بازاریابیِ شما را هم چندبرابر خواهد کرد.

ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ «گروه آرن» آماده‌ایم تا با خدمات بازاریابی رویدادی خود فروش بلیط شما را افزایش دهیم، یک جریان درآمدی جدید برای شما ایجاد کنیم، داده‌های بیشتری را جمع‌آوری کنیم، و نتایجی قابل اندازه‌گیری را در اختیارتان قرار دهیم.

بازاریابی رویدادی چیست؟

«ایونت مارکتینگ» از ترکیب دو واژه ایونت (رویداد) و مارکتینگ (بازاریابی) تشکیل شده است، و تا حد خوبی خودش را تعریف می‌کند.

در این استراتژی، بازاریاب‌ها معمولا برند، محصول یا سرویسی را از طریق تعامل مستقیم و چهره به چهره معرفی یا تبلیغ می‌کنند. هر سازمان می‌تواند در رویدادها به عنوان میزبان، شرکت‌کننده یا حامی مالی شرکت کرده، و در جهت اهداف بازاریابی خود فعالیت کند.

این حالت آفلاین ایونت مارکتینگ است؛ اما می‌توان رویداد(ها) را به صورت آنلاین هم برگزار کرد.

کاربرد بازاریابی رویدادی

مراحل اجرا و مدیریت رویداد با «گروه آرن»

برای عملی کردن کاربردهایی که گفتیم، در کنار شما مسیر دقیقی را طی خواهیم کرد. اجرا و مدیریت رویداد شما طبق مراحل زیر جلو می‌رود:

  • تعیین هدف بازاریابی رویدادی شما
  • بررسی دقیق کسب‌وکار شما و همچنین رقبا و همکاران‌تان
  • طراحی پرسونا و متعاقبا تارگت کردن یا همان هدف‌گذاری مخاطبان رویداد
  • تحلیل داده‌های مراحل قبل برای تدوین استراتژی و سناریوی ایونت مارکتینگ سازمان شما
  • طراحی و اجرای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال و سنتی جهت تبلیغ رویداد (مانند تبلیغات بیلبوردی، اینفلوئنسر مارکتینگ و ...)
  • برنامه‌ریزی و اجرای رویداد
  • تحلیل اطلاعات به دست آمده از مدیریت رویداد و اندازه‌گیری نتایج

مثلا فرض می‌کنیم شما قصد برگزاری یک رویداد مناسبتی را دارید. در این حالت، تیم ما پس از تعیین اهداف، جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل آنها، تمامی مراحل برگزاری رویداد و محتوای مربوط به آن را آماده می‌کند.

انواع بازاریابی رویدادی

  • برگزاری نمایشگاه
  • برگزاری کنفرانس‌های اختصاصی
  • ادغام کمپین‌های بازاریابی با ایونت مارکتینگ

انواع رویداد

 

بسته به ماهیت کسب‌وکارتان، رویدادهایی که می‌توانید برای برگزاری انتخاب کنید تنوع نسبتا زیادی دارند، از جمله:

 

رویدادهای جمعی مانند آموزش به گروه‌های مرتبط با کسب‌وکارتان، جشنواره‌های رقابتی، تجلیل از مشاغل خاص

 

رویدادهای فردی مانند ایونت‌های مرتبط با مشاغل افراد (یا حتی زادروز آنها)

 

رویدادهای مجازی مانند سمینارهای آنلاین، گیمیفیکیشن‌ها و …

 

رویدادهای محیطی مانند چیدمان‌های مناسبتی، نمایش‌های خیابانی، جشنواره‌های محیطی، کنسرت‌های عمومی و …

خدمات ایونت مارکتینگ چطور به شما کمک می‌کند؟

شما قصد دارید رویدادی را برگزار کنید، پس مطمئن شوید که تمام پتانسیل آن در اختیارتان است. با بازاریابی دیجیتال برای رویدادتان می‌توانید مطمئن شوید که همه گروه‌ها را جذب می‌کنید، از بازدیدکنندگان ثابت رویدادهای حوزه‌تان گرفته تا حرفه‌ای‌ترهایی که قصد شبکه‌سازی دارند، همکاران و …

ایونت مارکتینگ تخصصی از راه‌های مختلفی می‌تواند سود شما را چندبرابر کند. علاوه بر جذب بازدیدکنندگان بیشتر، اینکار می‌تواند در پیدا کردن بهترین قیمت برای بلیط‌های ورودی، فروش بیشتر بلیط و کشف پتانسیلِ بازارهای دست‌نخورده هم به شما کمک کند.

هیجان‌زده کردن مخاطبان برای حضور در ایونت هم از مراحل بازاریابی رویداد محور است. وقتی اینکار را درست انجام دهید، هر بازدیدکننده به یک ابزار بازاریابی متحرک برای برند شما تبدیل خواهد شد.

بازاریابی رویدادی در معرفی سازمان و خدمات خلاصه نمی‌شود. این یک فرصت عالی است برای اینکه درباره مشتریان (فعلی‌ها و بالقوه‌ها) و حتی همکاران‌تان بیشتر بدانید، و از این داده‌ها برای کمک به سایر جنبه‌های کسب‌وکار خود استفاده کنید.

پیدا شدن و دیده شدن گام اول یک ایونت مارکتینگ موفق است. برای حضوری قدرتمند و به‌یادماندنی، مطمئن می‌شویم که مخاطبان در هرمرحله به راحتی به شما دسترسی دارند؛ در موثرترین کانال‌های پروموت می‌شوید، و از رقیبان‌تان متمایز هستید.

ایونت مارکتینگ در شیراز با «گروه آرن»

کسب‌وکارها برای برنامه‌ریزی و انواع بازاریابی رویدادی هم می‌توانند سراغ فریلنسرهایی بروند که اینکار را به عهده می‌گیرند، هم خودشان رویداد را برگزار کنند. با توجه به تخصص‌های متنوعی که در این پروسه لازم است، روش دوم هزینه‌های متفاوتی را به سازمان تحمیل خواهد کرد.

آژانس‌های تبلیغاتی مانند ما هم به صورت تخصصی و ۳۶۰ درجه ایونت مارکتینگ را به عهده می‌گیرند. ما در «گروه آرن» اینکار را به کمک بانک‌های اطلاعاتی و تیم‌های ایده‌پردازی، تحلیل، تولید محتوا و … خود انجام می‌دهیم.

برای اطلاعات بیشتر و استارت برنامه‌ریزی و اجرای رویدادتان، با مشاوران ما در تماس باشید.

به آگاهی از برند کمک زیادی می‌کند، نرخ تعامل مشتری‌ها را بالا می‌برد، سرنخ می‌سازد، اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان قرار می‌دهد و …

بسته به ماهیت کسب‌وکارتان و هدفی که دارید، می‌توانید از بین رویدادهای فردی، جمعی، مجازی و محیطی مانند کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌های تجاری، فروشگاه‌های پاپ‌آپ، ورکشاپ‌ها، وبینارها و … یکی را انتخاب کنید.

هدف‌گذاری، بررسی دقیق کسب‌وکار شما و رقبا، طراحی پرسونا، تدوین استراتژی و سناریو، برنامه‌ریزی جهت ادغام تلاش‌های ایونت مارکتینگ با سایر رویکردهای بازاریابی سنتی/دیجیتال (در صورت درخواست)، برنامه‌ریزی و اجرای رویداد، تحلیل اطلاعات و اندازه‌گیری نتایج.

دفتر مرکزی : ۰۷۱۳۶۲۷۰۴۹۲

پیشتیبانی و مشاور: ۰۹۳۷۳۶۶۸۵۵۶

آدرس ما:

شیراز خیابان ستارخان کوچه ۶ فرعی ۶/۲ ساختمان امپراتور

درباره ما

گروه طراحی و توسعه آرن فعالیت خود را از سال ۱۴۰۰ در زمینه طراحی سایت، طراحی گرافیک ، تیلیغات و دیجیتال مارکتینگ شروع کرده و سعی بر این دارد خدماتی در خور مردم عزیزمان ارائه دهد

@ ۲۰۱۹ arengroup. All right reserved.

دسترسی سریع
کمپانی