طراحی هویت بصری برند

اگر به دنبال رشد جدی و پایدار کسب‌وکارتان در فضای آنلاین هستید، خدمات سئو سایت آرن (SEO) یا بهینه‌سازی موتور جستجو استراتژی مناسب شماست. چرا؟ چون سئو سایت شیراز کاربرانی را هدف می‌گیرد که به احتمال زیاد به مشتریان وفادار شما تبدیل می‌شوند.

کمپین‌های اختصاصی که ما در «گروه آرن» برای بهبود سئو سایت شما تدوین می‌کنیم، شامل سئو داخلی (On-Page SEO)، سئو خارجی (Off-Page SEO)، سئو فنی (Technical SEO) و سئو محلی (Local SEO) می‌شود.

تیم سئو ما نتایج استراتژی اختصاصی کسب‌وکارتان را نیز به‌طور مداوم تجزیه و تحلیل می‌کند، تا مطمئن شویم که کمپین شما بهترین عملکرد را دارد.

هویت بصری چیست؟

به زبان ساده، هویت بصری (به انگلیسی Visual Identity) همه اطلاعات تصویری و گرافیکی است که یک برند را معرفی کرده، و به مخاطب کمک می‌کند تا آن را از دیگران بازشناسد.

در یک تعریف دیگر، منظور از ایجاد هویت بصری شیراز طراحی تمام اجزایی است که مشتریان می‌توانند به‌طور فیزیکی ببینند، از لوگو گرفته تا طراحی داخلی یک فروشگاه.

هویت بصری در توسعه «راهنمای سبک برند» اصطلاحا به اوج خود می‌رسد، که شامل دستورالعمل‌های ثابتی درباره چگونگی نشان دادن نام تجاری در موقعیت‌ها گوناگون است.

اجزای هویت بصری در پکیج هویت بصری شما

هویت بصری زبان بصری یک برند، و اجزای آن مانند کلماتش هستند. اجزای هویت بصری به شما اجازه می‌دهد تا معنایی خاص را خلق کنید. این اجزا عبارتند از:

المان‌های گرافیکی

 

می‌توان المان‌های گرافیکی در طراحی هویت بصری شیراز را اینطور تعریف کرد: دارایی‌های تصویری برند شما که ترسیم یا طراحی می‌شوند. این المان‌ها می‌توانند خیلی ساده باشند (مانند یک بلوک لگو یا یک بطری کوکاکولا)، و یا پر از جزئیات (مانند آیکون‌ها، لوگوها و حتی تصویرسازی یا انیمیشن).

تایپوگرافی

 

تایپوگرافی به عنوان یکی دیگر از اجزای هویت بصری برند، شکل و سبک متنی بکار رفته در برندسازی را مشخص می‌کند. هر فونت (یا به‌طور دقیق‌تر: Type Face) با ویژگی‌های خاص خود (مثلا میزان خوانایی)، تاثیر متفاوتی بر بیننده می‌گذارد. در پروژه‌های طراحی هویت بصری یک برند در شیراز، تایپوگرافی آن معمولا از سه بخش تشکیل می‌شود: • فونت لوگو • فونت عنوان‌ها • فونت محتوا (که باید خواناترین باشد)

پالت رنگ

 

در ساخت هویت بصری شیراز، از رنگ‌هایی خاص (و طیف آنها) طوری استفاده می‌شود، که مخاطب با دیدن آنها سریعا به یاد برند شما بیفتد. اگر از رنگ‌ها درست استفاده شود، می‌توان قوی‌ترین پاسخ‌های احساسی را در بیننده ایجاد کرد. پالت رنگی یک سازمان نیز ترجیحا سه رنگ اصلی دارد: • رنگ اصلی برند • رنگ ثانویه (برای استفاده در پس‌زمینه) • و یک رنگ برجسته برای ایجاد تضاد (مثلا در دکمه CTA) البته انتخاب‌های مینیمالی مانند سیاه و سفید هم در طراحی هویت بصری برند شیراز کاملا معتبر هستند.

تصاویر و ویدئو

 

در تعریف اجزای هویت بصری و طراحی آنها، این بخش با نام Imagery شناخته می‌شود، و شامل عکاسی، تولید محتوای ویدئویی و حتی افرادی می‌شود که در تبلیغات “تصویر” زنده یک برند هستند. زیرا آنها می‌خواهند انعکاس خود را در برندهایی که مصرف می‌کنند ببینند. از تصاویر آماده هم می‌توان تا حدودی برای این بخش استفاده کرد؛ البته طراحان تنها آن دسته از تصاویر را که نماینده‌ترین شخصیت برند و مهمتر از همه مشتریان آن هستند، انتخاب می‌کنند.

دارایی‌های فیزیکی

 

طراحی هویت بصری برند در شیراز تنها به دنیای دیجیتال محدود نمی‌شود. در این فرآیند، دارایی‌های فیزیکی اشیائی هستند که به هویت بصری برند کمک می‌کنند. ماهیت این اشیاء بسته به نوع کسب‌وکار متفاوت است؛ و مشاغلی که حضور فیزیکی ندارند، معمولا کمتر سراغ آن می‌روند. دارایی فیزیکی می‌تواند طراحی داخلی یک فروشگاه (به نمای سفید و ویترین‌های شیشه‌ای فروشگاه‌های اپل فکر کنید)، یونیفرم کارکنان و یا ظروف سرو یک رستوران باشد. همه اینها پیامی را برای مشتریان ارسال می‌کند. ما با ایجاد هویت بصری برند شما انسجام این پیام را تضمین می‌کنیم.

کاربردهای عملی ایجاد هویت بصری

با در اختیار داشتن اجزای هویت بصری، می‌توانید از آنها در شرایط گوناگونی استفاده کنید. مثلا لوگو را در نظر بگیرید. طراحی لوگو مانند قلب طراحی هویت بصری است. لوگو مهمترین نماد برای یک برند است؛ و مسیر طراحی سایر اجزا را هموار و روشن می‌کند. ساده‌ترین آن طراحی کارت ویزیت و ست اداری است.

اما با داشتن یک هویت بصری قدرتمند، در بخش‌های دیگری هم می‌توان بیشترین تاثیرها را روی مخاصب گذاشت، از جمله:

تبلیغات

 

کسب‌وکارها با تبلیغات از اجزای هویت بصری برای دسترسی فعالانه به مشتریان استفاده می‌کنند. این تبلیغات می‌تواند به صورت تبلیغات بنری در فضای وب، بروشور، بیلبورد و حتی تبلیغات در مجله‌ها یا تلویزیون باشد. و چون مشتریان به ندرت به دنبال تبلیغات هستند، طراحی هویت بصری برند در شیراز باید طوری باشد که برند را سریعا برای بیننده تداعی کند؛ ضمن اینکه توجه او را جلب کند، او را سرگرم کند، و کنجکاوی‌اش را برانگیزد.

طراحی وب

 

وبسایت شما یک کانال عالی برای معرفی هویت بصری در ذهن مخاطبان است (سایر مزایای داشتن وبسایت به کار). به کمک عناصر پکیج هویت بصری می‌توانید رابط کاربری، انیمیشن‌ها، المان‌ها، آیکون‌ها و … را در راستای “تصویر” برندتان طراحی کنید. هنگام به کارگیری از این اجزا در وبسایت باید به یک نکته توجه داشت: آنها باید به کاربر در رفع نیازهایش کمک کنند؛ نه اینکه صرفا زیبایی را افزایش دهند.

شبکه‌های اجتماعی

 

هر پستی که در شبکه‌‌های اجتماعی می‌کنید، خصوصا رسانه‌هایی که بیشتر تصویری هستند، می‌تواند هویت بصری‌تان را در ذهن مخاطب حک کند. شبکه‌های اجتماعی به دلیل قابلیت فوق‌العاده‌ای که در تعامل با مخاطبان دارند، می‌توانند تاثیر استفاده از هویت برندتان را چندبرابر کند. از آن سرسری نگذرید!

طراحی هویت بصری در شیراز با «گروه آرن»

 

هویت بصری ابزاری قدرتمند برای بیان داستان یک برند و ارتباط با مشتریان است. بنابراین، طراحی هویت بصری برند شما باید طوری انجام شود که حاوی پیام اشتباه نباشد.

اگر تاکنون قدمی برای طراحی هویت بصری برند خود برنداشته‌اید، ما آن را از ابتدا و با انسجام مطلوب برای شما انجام می‌دهیم. شاید هم همین حالا لوگو داشته باشید، اما مایل باشید پکیج هویت بصری برند خود را کامل‌تر کنید. ما می‌توانیم تمام اجزای هویت بصری را که بالاتر معرفی کردیم، به پکیج شما اضافه کنیم.

با ما در ارتباط باشید.

دفتر مرکزی : ۰۷۱۳۶۲۷۰۴۹۲

پیشتیبانی و مشاور: ۰۹۳۷۳۶۶۸۵۵۶

آدرس ما:

شیراز خیابان ستارخان کوچه ۶ فرعی ۶/۲ ساختمان امپراتور

درباره ما

گروه طراحی و توسعه آرن فعالیت خود را از سال ۱۴۰۰ در زمینه طراحی سایت، طراحی گرافیک ، تیلیغات و دیجیتال مارکتینگ شروع کرده و سعی بر این دارد خدماتی در خور مردم عزیزمان ارائه دهد

@ ۲۰۱۹ arengroup. All right reserved.

دسترسی سریع
کمپانی